måndag 17 november 2008

Ny arbetsvecka efter

en riktig slappehelg.

I fredags var vi ju på gåsamiddag som ju inte blev någon gås utan istället kalkon. Var ju riktigt gott, är ju lite skeptisk till fågel och har precis lärt mig äta kyckling igen, men här hade verkligen svärmor gjort det bra!!

På kvällen fick jag tyvärr så himla ont i magen, blev ett lite hastigt uppbrott från svärisarna. Kan ha varit kaffet, som jag ännu inte riktigt vant mig vid (blir alldeles för mycket kaffe på jobbet och i fredags var det nog lite överdosering), det var absolut inte maten i alla fall för den var toppen och svampsoppan lika god som vanligt.
Det blev i och för sig inte många knop på söndagen heller för min del, men maken fick en väldans fart och hoppade i målarkläderna och fortsatte måla på kontoret.
Vilken skillnad det blir när allt blir vitt istället för den mörkgula panelen. Kan riktigt se det framför mig med den fulsnygga ärtgröna fåtöljen, ryamatta och min pyttelilla stringhylla. Sen ska ju naturligtvis mitt älskade skrivbord vara kvar, som bara kära minisis fattar varför jag älskar så mycket... hon har smak hon!!! Det är ju KULT!!
Maken har fått ett eget skrivbord så nu kanske det slutas gnällas på mitt ;-) även om han får stå ut med att det befinner sig i samma rum.

1 kommentar:

Lilla-Ji sa...

Hej!! Är oxå sugen på en rya-matta men A vägrar... :-(
Vad blir det för färg?? Kramelikram! //Jenny