fredag 5 december 2008

Full fart mot helgen!!

Fredag, veckans bästa dag på jobbet, med räkmacka mm och idag är det dessutom jag som ska stå för fredagsfikat. Har velat fram och tillbaka vad jag skulle bjuda på, men bestämde mig till sist för Mackes muffins. Svärmors favorit. De förklaras enklast som kladdkaka i portionsformar av folie, dvs mazarinformar egentligen. Jättegoda tycker jag då, men jag är ändå lite nervös för mottagandet. Dessutom har jag tagit med mig Bengtsson för att förgylla dagen. Blir nog en del härliga skratt...

I övrigt så är helgen fullbokad. I eftermiddag kommer M o M (lillsis barn) och för några timmar ska jag vara själv med fem barn, eftersom maken ska iväg en stund. M o M ska sova över också och sedan ska jag köra ner imorgon till lillsis och så ska vi på utflykt till Vellinge blomman och deras tomtelandskap. Vi ska hjälpas åt att hålla barnen (speciellt mina då) i öronen.

På kvällen blir det Tacos hemma hos lillsis, allt medan maken roar sig med julmarknad med scouterna och sedan killkväll med massagegruppen.

På söndag är vi sedan hembjudna till Paps. Kl 1 ska vi vara där för söndagslunch och sedan är det väl hem och måla som gäller om vi ska försöka hinna få kontoret färdigt innan jul.

En fullbokad helg... ska nästa bli skönt när det är måndag igen.. men bara nästan ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nja, nu blev väl inte helgen riktigt som ni och vi hade tänkt oss.
Hoppas vi kan träffas en annan helg
kramisar