tisdag 30 december 2008

Julen över och snart nyår...

förstår inte riktigt var dagarna tar vägen. Julen var toppen, mysig och härlig precis som den ska vara. Umgänge med nära och kära. Julafton firades ju hemma hos oss med släktingar från både min och makens sida. Tomten kom och gjorde succe och M lämnade sin napp till tomten i utbyte mot ett speciellt stort paket. Det har fungerat över förväntan utan nappen förutom när hon får sina utbrott. Hon får ju ganska många utbrott varje dag och innan har vi dämpat dom med att stoppa in nappen, men nu går ju inte det så nu får de rasa ur kroppen innan hon lugnar sig igen.


Juldagen kom Uncle PeM förbi och myste med oss. Barnen fick visa sina leksaker och vi vuxna med ;-). Alltid lika mysigt att umgås med honom.


Annandag jul blev det först en tur in rean bland alla andra galna människor. Hittade en del fynd, bland annat ett par superfräcka baggy-jeans till mig och en kort jeanskjol. Helnöjd. Sedan på eftermiddagen bar det iväg ner till morsan och lite mer julfirande. Dock befriat från både klappar och julmat. Skönt.

I lördags var det sedan farsans tur att få besök. Men vi det här laget hade nog vi systrar tröttnat lite på varann eller vad tror ni. Jag satt i soffan och löste sudoku, lill-sis somnade på samma soffa och mini-sis läste sin bok. ;-) Men kravlöst och mysigt var det absolut!!! Sedan att barnen försökte riva huset under tiden behöver vi väl inte berätta ;-)


I söndags fick jag härligt besök. Svärföräldrarna kom och vi hade flera mysiga timmar tillsammans och var bland annat ute och gick och hälsade på hästarna. Försökte även köra en runda med N's nya radiostyrda bil men batteriet orkade inte.. så blir det om den används för mycket ;-)


Sist men inte minst så har jag fått en härlig award... min första faktiskt, är inte lite stolt!!!


“Denna blogg byggs och fylls av NÄRHET - närhet i rum, tid o relationer”
Dessa bloggar är osedvanligt charmerande och söta, och syftet är att finna och att vara vänner. De är inte upptagna av utmärkelser och själviskhet.
Vårt hopp är att när banden på dessa utmärkelser är gjorda, kommer ännu fler vänner ha fortplantat sig.
Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!!
Ge denna utmärkelsen till åtta bloggare, som i sin tur väljer ut åtta bloggare. Kopiera in texten o bilden på deras utmärkelse.


Tack snälla goa En del av oss, ger ju naturligtvis tillbaka den till dig eftersom jag läser din varje dag och njuter. Har väl knappt 8 st som jag följer varje dag men här kommer tre till som jag tycker förtjänar den med råge!
lilla-ji, som skriver så härligt om sin familj och livet
minisis, naturligtvis som är så härligt verbal
och så då inredningsfavoriten
carlssonkarlsson

Ha ett riktigt gott nytt år mina vänner!!

Inga kommentarer: