lördag 27 juni 2009

TV-kväll ;-)

Maken har åkt in till stan för att dricka pilsner med en gammal go kompis och jag tänker enväldigt härska över fjärrkontrollen (gör jag nog annars med i och för sig) käka upp alla popcornen själv (gör jag nog också annars med) och bara sitta ner (brukar jag nog också göra....) jaja... kul är det i alla fall att det äntligen blir av med reunion för maken och R.

Idag har det varit fixardag. Började dagen med att måla golvet i sovrummet, sedan blev det en tur till Solhaga för att inhandla sommarens blomster, sedan skoaffären där det blev två par till lilla M, ett par till pappa och ett till mamma... (fick lova att jag skulle röja bland skorna för att jag skulle få köpa dom) det är kul med rea. Sedan åkte jag hem med barnen medan maken åkte vidare till Cheapy för inhandling av golvlister till sovrummet. Käka lite och sedan medan barnen badade i stora poolen så målade jag golvet för andra gången. Sedan bytte vi vaktskift eftersom barnen inte badat färdigt och maken planterade lite och fixade med tomatplanterna. Sedan iväg in till stan och lämna maken och vi hann till och med se några åk ur motorcykelskortegen. 

Så nu har jag fått barnen i säng, städat upp därute efter dagens uteliv och poolliv och nu är popcornen färdiga. Nu ska jag SITTA NER.

Inga kommentarer: