måndag 17 augusti 2009

Den stora dagen!

Imorgon är det så äntligen den stora dagen S som i skolstart :)
Tror att mamma är mer nervös än sonen... känner mig något disträ och vet inte om jag lyckas få med allt imorgon... 
*Väska 
*Frukt
*Sommarminne
*Solros-uppdatering
*Extra kläder
*Regn kläder

Sedan vad han ska ha på sig, bryr jag mig mycket mer om än han. Han tycker att jag kan ta fram några han kan få välja mellan, eller så väljer jag, inte så noga...

Har ju hört så mycket att de växer i utvecklingen sommaren innan de börjar skolan. Har väntat på det hela sommaren, men inte märkt något men de senaste två veckorna har något hänt... Känns som att han blev två år äldre på ett kick... vet inte vad som hände, det liksom bara kom... oj, vad nervös jag är... 

Ps: Mina barn har inte fattat det här med lego riktigt. Det här att man bygger ihop sedan delar man på det igen för att bygga något nytt... nejdå, det som mormor hjälpte dom att bygga ihop idag, hus, bilar, hundar med mera, vårdas ömt och ska absolut inte delas utan då får snälla mamma istället köpa mer lego att bygga med, för nu är legot nästan slut ;)

1 kommentar:

Lillsis sa...

Lycka till me skolstarten, vi väntar några dagar till.