måndag 10 augusti 2009

Så målade jag då

trappspaljen igen och märker att tja: det behövs en gång till...suck, fjärde gången gillt kanske imorgon!! Men det blir snyggt!!

Idag tog jag och hyrde släp och styrde kosan mot hembyn. Först en runda till Paps där jag hämtade gunga till sommarstället och brädor till att förankra vår egen gunga plus lite böcker och några hyllor. Paps är ju lycklig för allt man tar ;-). Var även deltagare på det traditionella måndagsmötet, alltså man blir ung på nytt. Tror att jag alltid kommer att vara en liten tös när jag är med där, inget illa menat utan på ett gulligt sätt. Vidare till lillsis där F fick överta en säng som blivit för liten och sedan hämtade jag även hem ett av mina loppisfynd som hon fått tidigare, ett pelarsoffbord.

Sedan i ilfart till sonens första fotbollsträning efter sommaruppehållet. Två mål gjorde han, sedan fick tränaren sätta stopp för hans lag så att de andra fick en chans att försöka göra mål, vilket innebar att hon mer än en gång stod förargligt i vägen för N som till sist handgripligen försökte flytta på henne ;-) (typ grabba tag om benen och försöka komma förbi, såg så roligt ut :-). Till sonens stora glädje är han nu inbjuden till sitt första träningsläger!! Så roligt att småkillarna också får vara med :-)

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Åh jag ser fram emot när du kommer hem till mig och målar min trappa....

Lilla-Ji sa...

Du e så flitig! Bara en enda gång kvar sen är den KLAR!! Ska bli skoj att se förändringen! KRAM!