fredag 21 augusti 2009

Fredag..

Idag tvingade jag iväg sonen till skolan. Han ville inte alls, hade ont i magen och kunde inte äta. Man kan väl säga att jag kände igen symptomen....
Jag fick stanna kvar en stund idag istället och stötta honom. Var inte alls populärt när de läste upp dagens mat, Kassler och potatisgratäng och han sjönk ihop.... -mamma, jag äter ju inte det...
Efter en stund gick jag, då hade hans fröken satt sig bredvid honom på samlingen och var support, kändes bra. När jag hämtade honom kl 13.10 så visade han stolt upp sin plats för systrarna (som fick följa med för första gången) och fröken berättade att han i alla fall fått i sig en tugga potatisgratäng och två glas mjölk. En tugga potatisgratäng är inte illa alls faktiskt! Blev köttbullsmackor när vi kom hem.

Under tiden sonen var i skolan åkte jag och lilla M eller kakmonstret till stan för att klippa hennes hår. Nu när hon har kort hår, så krävs det ju lite oftare. Sedan gick vi och kollade kläder och köpte en Kitty-kjol och en Kitty-klänning :) sedan var det fikatajm... hon fick själv välja och valde naturligtvis en Prinsess-bakelse :) Enorm till hennes lilla kropp men hon åt upp åtminstone två tredjedelar :) (jag åt en mörk fralla med skinka :) är inget kakmonster)

Nu är det fredagsmys med hyrda filmer, barnen kollar BOLT för tillfället och senare blir det pizza och mer film :)

1 kommentar:

Lisa sa...

Heja Nilex...kämpa på =)