måndag 13 september 2010

Gårdagens ryck...

Hela sommaren så har våra stora fönster mot väster sett ut så här, för på kvällen steker solen rakt in och det går knappt att vara där... Jag tröttnade på denna vita vägg...
...och då blev det så här...
Köpte purpurfärgade rullgardiner på IKEA som silar ljuset istället. Rullgardinerna kom upp för någon vecka sen men gardiner och gardinstång (som är bytt till en grå istället för en svart) kom upp igår. Jag testar även med att byta soffbord mellan ovanvåning och nedervåning.
Mormor o morfars gamla fåtöljer har fått överkast tills jag äntligen vågar ge mig i kast med att byta klädseln på riktigt.
Lite nytt i fönstret fick det också bli. Krukan hittade jag på Eko för evigheter sen, äpplet och nätburken är köpt på lokala handelsträdgården och den lilla vasen är ett loppisfynd.
På flickornas rum har vårt gamla skafferi (det stora skåpet i hörnet) fått nytt liv. Jag fick montera ner elementet för att få det på plats och skavde hela trappan på vägen upp, så det lär få stå där ett tag ;-) Spegeln har legat i IKEA högen ett tag men nu blev den äntligen monterad. Sonen fick en likadan (de köps ju två-pack) på sitt rum.
På sonens rum monterades också äntligen den vita hyllan upp som jag köpte på Rusta för flera månader sedan. Lampan är ett fynd från Bolagret, saccosäcken som även går att använda utomhus har fått flytta upp på prov från vardagsrummet och kommer från Ellos. Lilla svarta hyllan är ett loppisfynd för 10 kr =)

Inga kommentarer: