onsdag 15 september 2010

Judolekis

Idag tog jag med barnen för att sonen skulle få kolla in bästisens judolekis-träning. Vi försöker hitta en träningsform som ska passa honom, men det är inte så lätt.

När jag frågade honom om han ville spela fotboll igen så sa han: Jag tror inte det, det är så jobbigt man måste springa hela tiden, jag tycker det är mycket bättre att slappa....

Dottern är precis tvärtom, allt som jag föreslår att sonen kan göra, vill hon göra...

Sonen behöver lite social träning med det här med att träna tillsammans och lyssna på en tränare och att det ibland kan vara tråkigt och jobbigt för att man sen ska bli bra. Men jag vet inte vad som kan passa, är ju en djungel. Har någon ett tips så är jag tacksam....

2 kommentarer:

evelina sa...

Läste nånstans om en förening för barn, där de får prova på nya sporter varje vk. de tyckte jag lät spännande

Ann-Sofie sa...

Hm svårt det där, han kanske passar bäst i ensam sporter helt enkelt?

kram