måndag 21 februari 2011

Har en idé..

Jag är ju inte riktigt nöjd med vardagsrummet där uppe. Tycker att det är för vitt.. Och framför allt när man sitter i soffan och stirrar bort mot det här hörnet...

Eller mot tv:n som syns på bilden nedan... dvs fortsättningen till höger av bilden ovan..


Väggen i trappan, ska upp till ovanvåningens golvnivå tapetseras med samma tapet som vi använt under trappan där nere.. dvs....

Det har varit bestämt länge men ännu inte blivit av.
Jag har lite idéer och funderingar på bilder o bokstäver som skulle kunna pryda väggen ovanför tapeten dvs det som kommer bakom räcket på översta bilden. Men jag är rädd att det ska bli plottrigt, så jag vill ha något som binder ihop det hela, plus att jag inte tycker att det riktigt kommer till sin rätt med vit bakgrund, så nu är funderingen att plocka upp den isblå färgen i tapeten ovan och måla det på minst en vägg på ovanvåningen... jag har bara lyckats förhandla mig till en vägg så länge...men kanske kan jag få det till åtminstone två...eller tre...hmmm.. och de tre väggar jag skulle vilja måla är ju förutom väggen vid trappan, även snedväggen och väggen vid fönsterna... jag vill att det jag har på dessa väggar ska synas mer och det tror jag att jag uppnår lättare med isblå väggar än med vita...
Blir det katastrof får jag väl måla dom vita igen... det är ju inte värre än så...

Idag börjar sportlovet här i söder och jag är ledig idag, ska ha en mysig dag med barnen tänkte jag och kanske släpa med dom till färgaffären ;-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Om du är riktigt snabb hinner du vara med i en målningstävling på kuppen. Blir kanske en extra spark i baken att bli klar ;)

Kika här:

http://www.byggla.se/Diskussion/Nya-och-frascha-vaggar/

Lycka till!

Joel

MOM sa...

Hade jag haft en vecka på mig, så hade jag så klart varit med... men tyvärr, hinner inte till imorgon...
Men kul tips. Tack
MOM