söndag 20 februari 2011

Uppdrag =)

Fick ett härligt uppdrag igår. Ett sådant som jag älskar =)

Morsan fick inte rätt på logistiken i köket i sitt nybyggda hus och då ryckte inredningsnörden JAG ut =) Det bästa var att jag fick fria händer, så ut med nästan allt och tänka funktion... sen tog jag min syster med mig och for iväg till Ikea. Tillbaka och fixade till. Och fick en lycklig morsa på köpet =) inte illa =)

Några tips bjuder jag på...
* Jag har samlat allt rostfritt i en låda/skåp. Och allt i plast för matlagning i en låda/skåp och sen resten av skålar och fat i keramik o glas för sig. Så ska jag ha ett litersmått, så tänker jag...hmm, vill jag ha rostfritt eller plast... hmm, jag tar plast idag, och så tar jag det i den lådan.
*Hemma hos mig har jag glas o tallrikar nära diskmaskinen så det blir enkelt att plocka ur den. Hemma hos morsan funkade inte det, så då satte jag glas och tallrikar i skåpen närmast köksbordet, för det är ju dit de ska.
*Slevar, vispar och stekspadar ska naturligtvis ligga i lådan närmast spisen och vanliga bestick ska ligga i närheten av glas o tallrikar.

Det allra bästa är att redan när man ritar sitt kök, så bestämmer man även vad som ska vara i varje skåp/låda. Så man får rätt funktioner och rätt bredd. Och ska man ha lådor i bänkskåpen i köket så satsa på breda, 60 eller 80 cm breda är det bästa.

(att jag passade på att köpa nya batterier till barnens leksaker på ikea, är inget som mitt stackars huvud tackar mig för idag :( ..)

Inga kommentarer: