onsdag 16 februari 2011

Mer bilder

Gick igenom gamla inlägg och satte etiketter på foton från olika rum. Ni ser listan till höger..

Då upptäckte jag att vissa rum inte är med alls, eller nästan inte...

Ett av dessa rum är vardagsrummet på ovanvåningen, kan bero på att jag inte är riktigt nöjd med det, trots att vi gjort om det.. jag tycker att det är för färglöst.. men så är det ju jag... kolla så får ni se...
När man kommer upp för trappan så möts man av det här på vägen upp.
På golvet ligger min mormor o morfars gamla äkta matta. Var på loppis för två år sedan och hittade den gula tavlan och blev kär. Så sen fick det bli gula kuddar i soffan. Min mamma har virkat kuddar med mormorsrutor till mig och några kommer från HM home. Golvlampan är ett loppisfynd som sprayats svart och fått ny skärm.

Plastfåtöljen har jag haft sedan jag var riktigt ung. Skåpen är målade Ivarskåp från IKEA. Ser ni den gröna fläcken i taket/väggen.

Det är grodan som funkar som stötdämpare för toadörren =)

Min ugglesamling

Vitt, vitt, vitt och det härliga gråa golvet som vi målat och en väldigt sliten loppisfåtölj som skulle kläs om men nu är det kattungarnas favorit-klösmöbel så jag väntar...

Inga kommentarer: