fredag 9 januari 2009

Imorse gick det inte lika smidigt.

Det är ju så att så fort F vaknar så är hon ett litet klister på mig, måste leka kurragömma med henne för att kunna få några kläder på mig överhuvudtaget. Hon brukar ju till och med sitta i mitt knä när jag är på dass, så ni förstår, hon följer mig vart jag går. Så imorse så lät jag henne sova så länge jag kunde för att hinna göra mig själv iordning. Det innebar att hon sov till 7.10 och dagis börjar halv åtta. Så något sena var vi imorse. Men vi satt i bilen 7.35 (det tar tre minuter att köra dit) men sedan fastnade jag inne på N o Ms avdelning så F kom inte in på sin avdelning, efter att ha fått av sig ytterkläderna och allt lagt på sin plats, förrän kl var nästan 8 och det var dags för frukost.

Idag skulle de dansa ut granen på dagis. Ska nog göra det hemma med i helgen. Det blir ju så himla tomt efteråt bara, samtidigt som jag tycker att det är ganska skönt att få bort allt. Men sedan brukar jag bli så sugen på att göra om eller åtminstone fortsätta med inredningen. Fast det är ju bra, det finns en hel del kvar att göra. Vi är ju en bra bit på väg med kontoret och sedan ska det påbörjas på ovanvåningen.

Men ett måste, som kommer före alla andra, är att sortera barnens kläder. Är hopplöst nu när de börjat på dagis och de har kvar en massa i garderoberna som är i fel storlek. Blir ju galen och hittar inget att ta på dom och sedan längst ner hittar man något som knappt är använt men redan urväxt. Har de för mycket kläder då? Kanske men det är också mycket som används under en vecka även om favoritkläderna knappt hinner in i garderoben, de plockas nästan direkt ifrån torktumlaren och åker på igen.

Inga kommentarer: