onsdag 7 januari 2009

Tror att det värsta är över nu.

Alltså jag älskar mitt jobb och att jobba som ekonom, men det är också superstressigt nu dagarna efter nyår, och för min del tydligen dagarna innan nyår då jag försökte förbereda så mycket som möjligt. Men man kan inte förbereda sig mot det oväntade som att vi hade räknat fel på dagarna med fakturorna och jag hade över tvåhundra att titta igenom igår istället för hundra som jag trodde, vilket gjorde att jobbet tog 5-6 timmar istället för tre. Blev en lång dag igår och jag vet att det var röd dag men är det bokslut så är det. Det är bara att bita ihop.

Läste inne hos lilla-ji att hon blivit dunderförkyld bara över natten. Samma har hänt mig, somnade kl 9 igår kväll och vaknade sent imorse....glömde liksom att ställa klockan och huvudet var fullt med bomull och värkte och näsan rinner. Men kroppen säger väl ifrån när den är slut liksom.

Tempot är lite lugnare idag för mig åtminstone, inte för alla de andra på avdelningen. Ska se om det finns något jag kan hoppa in och hjälpa till med.

Imorgon drar dagis igång igen efter juluppehållet och vi ska hjälpas åt att lämna, upptäckte ju när jag tömde i deras fack inför julen att det mesta som låg som extrakläder var alldeles för smått så nu ska nya lass ditt, ska nog ta med resväskan ;-) har ju haft allt hemma och tvättat det och det är mängder som ska ligga där. Extra kläder, regnkläder, överdragskläder, vantar, mössor, stövlar, ja massor gånger tre stycken också :)

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Slit inte ut dig helt nu vännen! Tack för sist, supertrevligt som vanligt.
Pengarna glömde jag....inte ovanligt:= messa kontonr så fixar jag det i dagarna till dig!