torsdag 29 januari 2009

Torsdag

och jag har haft en inte så kul natt. F somnade typ halv åtta. Vaknade sedan halv tio av att hon hostade och snörvlade massor. Inhalerade henne med Pulmicort och gav henne näsdroppar. Fick henne att somna igen. Vaknade strax efter ett igen och var ledsen, efter en halvtimme då hon fortfarande skrek och jag vandrade runt i dvala, så gick jag in och gav henne en alvedon. Hon somnade strax efter två. Klockan fyra var det dags igen, hon var ledsen och slängde sig fram och tillbaka i sängen och skrek med jämna mellanrum. Gick upp efter en stund, när jag insåg att jag inte skulle få henne att somna utan att göra något och gav henne ett glas vatten, som hon svepte. Hon somnade igen vid fem. Klockan 05,45 ringde min väckarklocka.... suck.
Hon sov fortfarande. Vid sju väckte jag henne för att inte komma för sent och då var hon som vanligt, förutom att hon var trött... har ingen aning om vad som hände inatt, men sliten är jag idag...

Uppdatering: Dagis ringde: hon har 38,7 i feber... maken hämtar henne...

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Usch vad trist med sjukor!
Jag kommer gärna på onsdag, hoppar över pysslet denna ggr!

mads sa...

Uschjenemej. Hoppas du får sömn och fotmassage idag! Pussigull.