måndag 10 januari 2011

Av vikt om vikt!

Ni som känner mig eller har följt bloggen ett tag, vet att jag är stolt guldmedlem på viktväktarna och tänker så förbli. Det innebär inte att min vikt är statisk och det är enkelt att hålla vikten utan ansträngning.

Det är en evig kamp, ett liv eller en livsstil man har valt och ibland blir det bakslag. Mitt mål och min stora morot är att jag varje sommar är berättigad att hämta ut en guldstjärna från viktväktarna om jag ligger inom min målvikt, som är 63kg och plus max 2 kg.

I somras hämtade jag stolt ut min första års-stjärna (den ser likadan ut som den man får när man blir guldmedlem) men det var precis. Vägde drygt 64 kg.

Det är sorgligt lätt att falla in i gamla vanor, välja fel mat, käka lite för mycket och så det där kvälls-snackset som är så gott... Det viktigaste är att ha sin mentala spärr. I torsdagsmorse vägde jag 66,8 kg och då var det TVÄRSTOPP. (har varit uppe och vänt på hemska 68 under julen)

Nu ska fem kilo bort, så jag har lite marginal upp till min 63 istället för marginal ner. Man får släppa taget en stund om vikten, men inte släppa helt!! På torsdag ska jag med spänning ställa mig på vågen igen och kolla hur det ser ut =)

Inga kommentarer: