fredag 14 januari 2011

Bondförnuft eller husmorstips

Ibland får man liksom ge upp och liksom inse att föräldrar eller släktingars bondförnuft eller husmorstips faktiskt är det bästa...

Varje vinter så länge jag kan minnas så får jag så torra ben. Har testat diverse krämer men inte hittat någon som verkligen funkar. Men så tänkte jag, att jag får väl ge mig och testa den som min pappa rekommenderar.

Min pappa är ju bonde och när korna hade spruckna/torra spenar så använde han spen-salva för att mjuka upp kornas juver och kunna mjölka dom utan att det skulle spricka och börja blöda.

Och spensalva köpte jag... är det bästa salvan till korna så funkar det säkert på mina ben och minsann, har nog aldrig haft så mjuka ben som nu =)

Så här ser den ut....

Helosan salva

Finns på ICA eller på Apoteket =) Superbäst!!

1 kommentar:

mads sa...

Spensalva 4-ever! :)