fredag 7 januari 2011

Kattmysterium...

Vi har ett kattmysterium.

Varje dag när jag kommer hem från jobbet så kommer det en snygg Skogis-katt och möter mig. En svart bjässe med lite vita tecken, och riktigt lurvig vinterpäls. Han eller möjligen hon.. kommer fram och jamar för fullt och vill bli klappad och sen följer han med fram till dörren innan jag går in. För det mesta respekterar han att stanna utanför, men ibland får man vara snabb.

Problemet är att jag var helt säker på att det var grannens katt, medan grannen var helt säker på att det var vår katt...

Vems är katten??
Det finns fler hus häromkring, men lite märkligt är det att han kommer varje dag oavsett när jag kommer hem... Han verkar inte utsvulten eller så, bara väldigt kelen. Tror jag ska ta och ringa Ture Sventon... han kan kanske hjälpa mig, för vi har ett mysterium....

Inga kommentarer: