lördag 15 januari 2011

Har man bestämt sig så har man...

Hade bestämt mig för att börja lördagen med en joggingtur, såvida det inte ösregnade...

Vaknade, började klä på mig och sen kollade jag ut... hmm, mer snö... fast jag skulle ju jogga såvida det inte ösregnade... matade katterna, tog på mig resten och kollar ut igen... börjat snöa igen. Hmm, nä, jag kommer att vara så otroligt besviken på mig själv om jag inte gör det, så på med mitt superfynd, träningsjackan köpt på vinterrean på HM online för 99:- perfekt att springa i vid den här årstiden, mössa på huvudet, musik i öronen och så ut.

Jag har kommit överens med mig själv att inte sätta för stora krav på mig själv... jag börjar gå på banvallen och när jag känner att jag vill börja jogga så gör jag det, men sen får jag inte sluta mitt i en låt utan bara sluta jogga i pausen mellan låtarna från MP3:n. När sen slutet närmar sig på en låt, så resonerar jag lite med mig själv och så tar jag en låt till...

Jag vet inte riktigt hur långt jag tar mig i km räknat, men jag gick ut genom dörren 08:09 och klev in igen 08:56. Började jogga långt tidigare än förra helgen och sen brukar jag gå sista 400 m hem så jag kommer ner i varv. Är sjukt nöjd med mig själv, för det första att jag gjorde det, och sen att jag förbättrade mig så från förra gången. =)

Nu ska jag käka frukost =)

Inga kommentarer: