torsdag 6 januari 2011

Påslakan..

Hur många påslakan behöver man egentligen??

Vår garderob i tvättstugan där vi förvarar sådant liksom extra överkast, dukar och kuddfordral svämmar över. Det har stått på att-göra-listan i evigheter men idag tog jag äntligen tag i det.

Typ i våras så köpte jag rullbackar i metall från Ikea för att byta ut de tråka hyllplanen som finns däri. Planen funkade inte... vår garderob är aningens för smal längst in... jag testade både längst ner och längst upp men rullbackarna strejkade.... åhh, vad arg jag blev :(

Men tillbaka med hyllplanen och sen började operation sortering. Jag har en väninna som har två ombyte sängkläder till sin säng och två ombyten till sonen. Riktigt så långt kunde jag inte sträcka mig men jag tog bort många. Så nu har jag o maken fyra ombyten till vår dubbelsäng och så behöll jag alla med barnmotiv till barnen.

Så skönt det känns, nu ska jag bara fundera ut vad jag ska göra med de jag sorterat ut?? Kastas?? Kanske lika bra, de är ju ganska slitna om jag ska vara ärlig, allt kan väl inte återvinnas någon annanstans???

Inga kommentarer: