onsdag 14 maj 2008

Måste berätta något roligt också idag!!

När vi köpte det här huset så var det en sak som oroade oss en del och det var den förra familjens elförbrukning. Huset har direktverkande el och det stod i papperna att de hade haft en årsförbrukning på ca 34.000 kwh. Detta är massor med tanke på att man betalar ca 1:- per kwh.

Bland det första vi gjorde var att installera en luftvärmepump och efter mycket justeringar neråt så fick jag idag Eon-räkningen med ny beräknad årsförbrukning och nu är den beräknad till 17.383kwh. Helt fantastiskt. Jag är så glad.

Jag tycker ändå inte att vi har snålat, men vad vi har tjänat in på vår luftvärmepump. Känns som att den redan har betalat sig. Nu vet jag ju inte vad vi skulle ha använt i vår familj utan den, vår familj ser ju inte likadan ut som de som bodde här innan som bestod av en mamma med 5 tonåriga barn. Men oron har ändå gnagt lite angående hur det skulle bli med elkostnaden, men idag är jag bara glad. =-))

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår precis hur du känner dig..Vi bytte till luftvärmepump i höstas och det var den bästa investering vi gjort på länge. Nu för tiden blir man glad när eonfakturan kommer. Man kan gå in på deras hemsida och på "mina sidor" självavläsa och se sin förbrukning och faktura, jättebra sida.
Hur gick det på intervjun?? Nyfiken...

Kram E