söndag 4 maj 2008

Söndag och som lilla-ji

så gulligt informerade mig om så är det dessutom min namnsdag. Tur att någon annan hjälper mig att komma ihåg :-)

Igår var vi först en runda på Kjugekull på Växtbytardag och köpte lite växter och mös. Så härligt väder och perfekt för en utflykt. Barnen fick massor av spring i benen och hade hur kul som helst. Jag valde ut två växter (annars är det ju mycket mannens avdelningen) det blev en gul körsbärstomat och en pelargon. Vi får väl se om jag kan få någon prakt i sommar.

När vi kom hem var det dags att inviga studsmattan för säsongen, den avtäcktes, nätet sattes tillbaka och så hoppade vi :-) medans maken slet med att ta bort ännu fler tråkiga förvuxna 70-tals växter, och gjorde plats för lite nytt.

På eftermiddagen var det sedan dags för mig att dra på mig arbetsskjortan igen och göra lite timmar. En lugn och städad kväll och jag var hemma i faktiskt human tid.

Idag är nu maken iväg på en efterlängtad utflykt. Han ska tillsammans med min mamma åka och hämta Havtorn och sedan ska de åka nerom Åbergs i Ystad som tydligen är någon sorts handelsträdgård med massa roliga växter. Jag var ju på Väla för ett tag sedan, så nu är det nog jämnt, eller nåt... *ler.

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vi höll på med studsmattan ett tag igår men lyckades inte få fast alla vejrar,....*mutter* Maken fick tokont i handen.

kramis

Anonym sa...

Förlåt, förlåt,förlåt...
så typiskt mig..jag bara lovar å lovar..nu har jag satt mig ner två gånger under helgen för att fundera och komma med något litet förslag, men jag bara fastnar..så mycket annat i skallen kanske.
tyvärr fortfarande inget direkt förslag*skäms*.

Kram anna.a
dromhem.blogg.se

Lilla-Ji sa...

Vad duktiga ni e som röjer så i trädgården! Kul! Har funderat på en studsmatta till barnen, vi får se hur det blir med den saken! //Jenny

Lilla-Ji sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.