tisdag 27 maj 2008

Har inspirerats av

Äntligen hemma och CarlssonKarlssons inredningsblogg (se länklista) och funderar på att byta gardiner i vardagsrummet. Vill ha lite mer skira sommargardiner, har ju dessutom kommit igång med att måla fönsterna därinne med och det gör sådan otrolig skillnad. Från skrikblå till vitt, fast än så länge är det ljusblått för jag har bara hunnit stryka dem en gång med grundfärg.

Maken fick ett ryck ikväll och började spackla igen där vi fick en vattenskada tidigt i våras, alltså det har stått och torkat i flera månader så nu skulle det fula bort. Han ska nog spackla en runda till sedan ska det målas och fönsterna ska målas tre gånger till inklusive spröjsen så det tar nog ett tag till men det börjar närma sig att man kan säga att rummet är färdigt, men sedan ska det upp en ny DVD förvaring, en annan soffa, sittpuffar, ett gammal bord ska få nytt liv och så lite mer tavlor..... så nja, vi tar lite i taget och så blir det klart så småningom.

Har lite förhoppningar om att komma till Ikea nästa vecka, är så sugen på att kolla in deras sommarsortiment och kanske köpa lite nya kuddar och någon pläd kanske.

Det är röd himmel ikväll vilket väl ska innebära att det blir fint väder imorgon. Hoppas det, jag ska in och göra stan medan de stora barnen är på dagis och sedan imorgon kväll ska jag och kolla på Sixten och snusa bebis. Ska bli så kul att träffa tjejerna igen och kolla in nytillskottet.

2 kommentarer:

Marina sa...

Låter som en "make over" hemma hos er. Nya kuddfodral letar jag ofta efter emn det blir aldrig några. Dom är så dyra oftast tycker jag.

Anonym sa...

IKEA--När???
/UnclePeM