onsdag 30 april 2008

Vårt uterum

Publicerar lite bilder på vårt uterum. Har skickat en förfrågan till Drömhem om hon skulle vilja komma med lite bra budgettips på hur man får det mysigt, men ni andra får också gärna svara.
Ovanstående kort är taget mot söderläge. Fick inte riktigt med hela långsidan. Till höger om glaspartiet finns ett likadant fönster som det finns till vänster. Uterummet används för tillfället som barnkammare för makens växtodling.

Detta är mot öster och som ni ser har jag börjat att måla taket, hade mer färg kvar efter köksmålningen. Sommarmöblerna ska stå ute. Den blåa kistan lämnades kvar av de förra ägarna och först tyckte jag att den var charmig men nu vet jag inte vad jag ska ha den till och tycker mest att den är i vägen, så den ska förmodligen bort.
Detta är då mot väster. Det gröna skåpet lämnades också kvar av de förra ägarna och det ska ut i hobbyrummet och användas som syskåp är det tänkt, har massor av hyllor och är perfekt för tygförvaring så det har jag paxat, dessutom är det förfärligt tungt, så därför har det inte kommit längre än så länge. Genom altandörren kommer man rakt in i barnens lekrum, så står dörren öppen förlängs gärna lekrummet ut i uterummet och det är helt ok, vill hellre ha ett mysrum än ett matrum.

Detta är då väggen mot huset, vitmålad tegel. De andra väggarna har vitmålad väv.
Jag och maken fullständigt avskyr den gröna mattan men den är ok att gå på så den får stanna kvar så länge. Drömmen är att lägga plank på golvet som sedan förlängs utanför i ett soldäck. Men de pengarna har vi inte nu, utan nu är det budget förändring som gäller, ju mindre pengar ju bättre är det. Har tänkt att leta loppis fynd men vet inte vad jag ska leta efter. Det jag har som jag tänkt använda mig av, är en 90cm resårmadrass (ska jag ha ben eller inte) som får bli soffa. Har även ett vitt gammaldags smalt högt pelarbord, som jag funderar på men det är kanske väl rangligt om barnen ska busa runt härinne.
Vill ha ett rum för mys och bus. Har inte tänkt använda det som extra matrum, vi har så många platser att sitta och äta på ändå. Men visst om det regnet öser ner så skulle jag kunna tänka mig att bära in trädgårdsmöblerna och sitta och äta härinne men inte något permanent.
Har ni några tips och idéer så hör gärna av er.




5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Inga tips och ideér men vill önska dig en trevlig Valborg!
Kram

StrandviksVillan sa...

Kistan är ju jättefin! Drar inte färgen lite mot turkos? Skulle det inte vara snyggt att ta upp färgen i t.ex. dynor på stolarna? Och kanske i nån tygtavla? Bara så där lagom mycket alltså ;)

Marina sa...

Där kan nog bli jättemysigt! Men visst är det svårt att bestämma sig iblnad och när mna itne har så mycket pengar gäller det att tänka ett extra varv så man inte gör några dumma misstag. Lycka till!

Anonym sa...

Long time, no reading... Efter en längre tids frånvaro (flunsa-helg) så kom jag på att jag inte läst bloggen på länge och tur var väl det eftersom jag tydligen helt hade missat din UTMANING. Som svar måste jag säga att...§*§%# (skrev igenom en tunnel:-)
/UnclePeM

Anonym sa...

funderar så det knakar..återkommer snart..Kram anna.a
dromhem.blogg.se