onsdag 22 juli 2009

Dammen och Törnrosa

Idag stannade jag till vid Rusta och inhandlade nya grejor till vår lilla damm.
Blev en ny fontänpump och fina glasbollar med små lampor inuti. 350:- för alltihop tyckte jag var som hittat :-)
Nu ska bara alla växterna runt om, flyttas ett halvt varv så vi ser dammen när vi är i trädgården, just nu är det en ogenomtränglig mur av gräs som trivs lite för bra och så finns det ett litet titthål från "fel" håll... jag instruerar och maken flyttar och fixar ;-)

Hittade även en smörgåsgrill för 149:- om någon vill att jag ska köpa en sådan om priset kan passa??? ;-) Kan kanske bytas mot nappar och pizza ;-), vet att någon förstår precis vad jag menar :-)

Var och hälsade på allra finaste farmor igår. Farmor Rosa eller Törnrosa som lilla M trodde jag sa :-) Det är en krutgumma och stannar bara skomakarehumöret borta (dvs slipper vara deprimerad eller få spöken i huvudet) så får hon nog stanna hos oss ett tag till!!! Hennes hår är vitaste vitt och det verkar som att jag ärvt det, för mina hår där det svarta försvinner, blir vitaste vita istället (vilket ju gör att de lyser i ögonen... men, men). Vitt hår är ju så vackert, fast jag hade hoppats bli över 40 innan mitt blev vitt...

Ps: Just nu har jag utmanat kompis V som bestraffning för att måndagens vägning inte gick så bra. Det svajar upp och ner med vikten... ingen jämvikt i sikte... men jag kämpar på... om två veckor ska guldtavlan signeras!!! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp!! Bytes gärna mot nappar å pizza