söndag 26 juli 2009

Det blev en ganska lång utflykt :-)

Svärmor ringde och ville följa med, första gången för henne i mitt sällskap på en loppis, men jag hoppas att det blir många fler.
Nästan direkt när vi kom till loppisen så hittade vi ett perfekt hörnskåp till Hamrarna (sommarhuset som svärmor äger). Svärmor var kanske inte riktigt övertygad om hur fint det skulle bli, men hon köpte ändå hörnskåpet för 100:- och sedan traskade vi runt och gjorde en hel del andra fynd, i alla fall jag. Fyndade min vana troget, ett antal videofilmer till barnen (typ sju stycken), superbilligt :-) 

Lyckades även hitta två sängbord som såg ut som minibyråer som ska stå inne i dubbelgarderoben i barnens lekrum och husera alla miljoner dockkläder som bara slängs runt på golvet därinne nu. Ordning och reda, tänkte jag... så att de hittar vad de letar efter med. Ska bara hitta ett sätt att förvara alla dockorna med... 

Annars så blev det ett Labyrint-spel (ni vet de i trä, där man ska förflytta en kula från 1 till 60) tre små djur till sonen (som också följde med på utflykten) en bunt Bamse och Kalle Anka tidningar, fyra B Wahlströms ungdomsböcker, två bringare som man kan ha värmeljus under (till glöggen till jul), en keramikskål som jag tänkte ha solvarma tomater i på bänken, lite köksredskap till syster enligt önskemål, två bokstöd till barnens böcker, och tio servetthållare i "guldfärg" till nyår. Spenderade totalt 145:- på alltihop.... :-)

När vi sedan lyckats trycka in hörnskåpet i bilen, så var det liksom lika bra att köra ner och sätta det där det skulle vara (blev hundra gånger bättre än någon av oss kunde förutspått) och sedan köra inom svärföräldrarna och fylla på med nya fynd från garaget... en gammal skolbänk, makens skolplanscher och en fin fåtölj (som behöver kläs om) fick ta upp ytan efter hörnskåpet innan vi styrde hemåt.


Inga kommentarer: