lördag 18 juli 2009

Hemma igen

efter vår minisemester. Eller vi kom ju hem sent i torsdagskväll, men ändå...

Har haft några helt perfekta underbara dagar på Astrid Lindgrens Värld. Barnen älskade det och ena minuten var det, "jag älskar Pippi, var är hon", "jag älskar Emil, var är han", "åh titta där är Kling o Klang" och sedan nästa stund var det läskiga Tengil-soldater och sedan Karlsson på Taket som slog mig i huvudet så barnen skrattade gott ;-)
Vädret var verkligen på vår sida, det enda vi eventuellt kunde klaga på var att det tvunget skulle regna precis när barnen somnat och vi skulle ha en vuxenstund med härliga familjen Ö som vi åkte med, men då fick vi snällt stanna inne i vår lilla minimala stuga och vänta ut regnet...

Igår fick jag en härlig efterlängtad sovmorgon ända till kl 10  :-) så skönt!! Sedan packade vi väskorna och begav oss till havet medan solen ännu sken. Idag och framåt ska det ju bli sämre några dagar så det var härligt att äntligen få en dag vid havet. Insåg då hur mycket jag längtat, när jag kände sanden mellan tårna!!! Barnen var som små fiskar och ville helst bara vara i havet, speciellt N som bara tog en mikropaus och stoppade lite i munnen innan han låg i vattnet igen :-)

Inga kommentarer: