onsdag 21 november 2012

Crosstrainer-date

Igår kväll när jag kom ifrån jobbet, så gjorde jag följande..

15 Burpees
15 Push-ups
15 Knäböj
15 Saxhopp i planka
15 Knäböjshopp
15 Knä till armbåge i planka
15 Dips
15 Utfallssteg bakåt

Det är grymt jobbigt, men känns effektivt, och bra att i alla fall ha gjort något...
Vissa av övningarna är ganska enkla och jag gör kanske 20 istället, och några av dom, är grymt jobbiga att bara orka 10, men jag gjorde minst 15 av varje och så blir man ju lite bättre varje dag :)

Imorse steg jag upp och stack ner till gymmet och återknöt bekantskapen med cross-trainern. Var väldigt länge sedan vi hade en date. Tjugo minuter körde jag och efter fem, så undrade jag vad jag gett mig in på, samtidigt som jag njöt av känslan av utpumpade ben och tänkte att femton minuter till är LÄNGE!! Men det gick :)

Idag är det hemfärd och då brukar det bli sent och ingen ork till att träna ikväll, så skönt att ha det avklarat :)

Inga kommentarer: