lördag 3 november 2012

Dag 2 av 197

Japp, då borde detta vara dag 2 av 197.
Hur blev då gårdagen??

Jo medan stora dottern var på Halloweenparty så slängde jag igång min hemma tränings dvd. En timmes allträning för kroppen, var kanon :) Lite träningsvärk idag men skönt att vara igång.

Maten då.. Tja, inte helt nöjd med mina val. Inget som helt ballade ur, förutom när jag gjorde några djupdykningar i godis skålen. Men på det stora hela en ok mat dag för att vara fredag, då lockelserna är stora. Jag kan absolut bli bättre, men jag behöver inte skämmas heller.

Ställde mig på vågen imorse och minsann har den börjat röra sig på rätt håll, jämfört med för en vecka sedan. Jag la in min vikt på appen Shape Up. Mest för att komma ihåg och hålla koll.

Idag är planen att när det slutar regna, dra ut barnen (på cykel) och kanske maken, på en tur på cykelbanorna. Jag tar på mig joggingkläderna och följer maken med, så kör jag ett 40 minuters pass, (jag har ju ett schema som jag ska försöka följa) om jag blir själv med barnen, så kör jag så länge det funkar för dom. Man får vara flexibel och ta de chanser man får till motion.

Vad gäller maten så började jag dagen med en skål havregrynsgröt med mjölk och lite Squashsylt. Nu sitter jag med en kopp te och myser. Känns som en perfekt start på dagen :)

Inga kommentarer: