onsdag 7 november 2012

Tränat...

Igår var ingen bra dag. Trillade dessutom i min fälla.. dvs handlade naturgodis... Visst det fyllde bara precis bottnen på påsen, men ändå så onödigt...
Men gjort är gjort och idag är en ny dag.

Skulle börja dagen med att träna men sängen var alldeles för skön. Ville inte alls stiga upp.
Så nu ikväll, stack jag tidigt från jobbet... eller ja, allt är relativt, började jobba kvart över sju imorse och stack vid 18 och tycker att det är tidigt ;-)

Men prio till MOM nu.. Så jag åkte till mitt övernattningsrum, bytte om och ner i källaren. Fokus var 1 timmes träning. Hade tänkt att ta den timmen på löpbandet, men tröttnade på enformigheten och det blev kö med någon som ville upp efter mig, så jag sprang 5 km på strax under halvtimmen och bytte sen till roddmaskinen. Jag gillar rodd av någon konstig anledning. Valde att ro 5 km och det tog ca 25 minuter, så räknar man uppvärmningen så gjorde jag min timme i gymmet idag.

Tänker vara nöjd med mig själv. Den här processen handlar ju inte om att ångra det jag inte gjorde utan att vara stolt över det jag faktiskt gör.

Matmässigt.. tja, inte optimalt om man tänker på hur fruktansvärt mätt jag var efter lunchen, det är fortfarande storleken på portionerna som är mitt problem. Men nu står en liten sallad och väntar på mig, tillsammans med en majsbulle. Trodde ju aldrig att jag skulle bli hungrig igen, men med lite träning så gick det :)

Inga kommentarer: