fredag 2 november 2012

Funderar...

Trillade in på Olga Rönnbergs blogg och fick mig en funderare...
Hon har startat en utmaning åt sig själv. Hon är PT och redan vältränad, men även mamma till 5 barn. Hon tänker räkna ner under 13 månader och försöka komma i sin livs form.

Jag funderar på en variant.
Och det är kanske lättare när man faktiskt ska gå in och rapportera varje dag. Hur det går med både mat och träning.
Jag måste bara fundera ut hur jag vill ha det... Jag har ju kommit helt ur fas.. ja, pinsamt att berätta, men jag har på kort tid gått upp 4 kilo och jag är livrädd för att det bara ska skena iväg. JAG VILL INTE BLI TJOCK IGEN!!!

Så det är kanske det jag ska använda bloggen till de närmsta månaderna, att dag för dag rapportera hur det går med mat o träning.

Fixar jag det?? Jag vet inte, jag kan vara otroligt målmedveten, men mitt nya jobb tar extremt mycket tid och energi. Är det en dålig ursäkt, för att latmasken håller på att vinna?? Ja det kanske det är??

Vad är mitt mål då?? Är det Göteborgsvarvet?? Det är kanske lagom långt borta... Hur många dagar är det dit då??

Gick iväg och räknade... 197 dagar.
Det skulle innebära att detta är dag 1 av 197.
Hmmm... jag har startat en tanke... nu ska jag bara formulera ner delmål och slutmål.. eller ja slutmålet vet jag redan.. Jag ska klara Göteborgsvarvet på under 2 timmar.

För det är det som är mina morötter!! Att känna mig snygg i min kropp och att känna mig stark. Vad andra tycker spelar ingen roll, det är min kropp.

Någon mer som är sugen på att göra samma sak?? Räkna ner till sitt mål...

Inga kommentarer: