fredag 23 november 2012

Super multi mega pass

Ja, så beskriver Blossom själv sitt svåraste pass på min hemma tränings dvd-skiva. Så Super multi mega passet körde jag igår kväll. Inte så jobbigt, men tekniskt lite svårare.. Ner och göra armhävningar och upp och göra jämfota hopp. Upp o ner o upp o ner...

Idag är det fredag. Ställde mig på vågen imorse och ja, den står fortfarande still... så trist :( men det är väl bara att konstatera att intaget är större än uttaget...

Läser Olga Rönnberg på både Facebook och hennes blogg och hon är av den bestämda uppfattningen att om man inte gör saker helhjärtat så kan man lika gärna låta bli... Jag håller inte riktigt med. Allt är bättre än ingenting, men förväntningarna på effekten får ställas i relation till insatsen. Jag går inte och tror på mirakel, jag vet att jag måste anstränga mig än hårdare om jag ska se verkliga skillnader.. men jag märker att kropper blir fastare och bilringarna mindre. Även om inte vågen rör sig...

Det kan vara enormt frustrerande med myrsteg framåt, men de är åtminstone framåt.. Det är det som är viktigt!!!

Målet är fortfarande Göteborgsvarvet med en hel del delmål. Första delmålet är ju att träna 10 pass på 20 dagar och känna mig i fin form till första julfesten. Dit är jag på god väg :)

Ikväll blir det lövbiff och blomkålsmos till maken och mig. Barnen tar köttbullar och pasta. Alla nöjda och glada :) :)

Vad jag önskar mig i julklapp... Träningstimmar med en PT.. för att lära mig om jag gör tekniken rätt och för att våga ta plats i en styrketräningslokal, för att jag vet hur man ska göra...

Inga kommentarer: