söndag 4 november 2012

Söndagsmiddag

Söndagsmiddag hemma hos paps för att fira farsdag. Väldans gott som alltid. På söndagar är det traditionellt söndags stek och det är ju så gott!!

Började dagen med hemmaträning med Blossom som PT ;-)
Körde så musklerna skakade. Det är ett ganska bra test att känna hur jag ligger formmässigt att köra mina gamla träningsdvd:er. Det är bara att konstatera att jag är i mycket sämre form än jag var för tre-fyra månader sedan. Orkade knappt köra passet färdigt och när jag körde det i förra omgången (för tre-fyra månader sedan) så kändes det nästan för lätt.

Ja, träningsform är verkligen en färskvara!!

Förutom söndagsstek blev det äppelkaka med vaniljsås och så kaka till kaffe. Ja, jag tog av allt och ganska mycket dessutom. Så ingen lysande matdag, men ändå ok och varför tycker jag att den är ok? Jo det var sund mat, färska råvaror, närodlat och inget halvfabrikat. Om jag ätit för många kalorier.. alldeles säkert. Men känns ok ändå.

Jag tar små steg i rätt riktning, även matmässigt. Medvetenheten är väckt igen.

Nu måste jag bara komma igång och dricka mer vatten. Det är min svaga punkt. Ingenting fungerar om jag inte dricker tillräckligt. Jag klarar inte av att prestera på mina pass och jag går inte ner i vikt om jag inte dricker vatten i tillräcklig mängd och det är så lätt för mig att slarva.

Inga kommentarer: