söndag 11 november 2012

Sprungit :)

Jag skulle ju försöka få till ett joggingpass idag... Testade en ny variant idag.

Väntade till mörkret sänkte sig.. går ju ganska så fort nu för tiden. Sen på med reflexvästen och så började jag springa i vår lilla by. Bor i utkanten av en liten by av villakvarter. En väldigt backig liten by.

Eftersom vi bor i utkanten, så har jag sällan eller aldrig en anledning att gå runt på smågatorna runt villorna. Ska jag motionera, så ger jag mig i vanliga fall ut på gamla banvallen, men det är ju helt svart vid den här tiden på dygnet, så det fick bli byn.

Efter att jag hade sprungit de flesta gator två gånger, upptäckt någon återvändsgränd och sprungit upp och ner för jobbiga, branta backen fyra gånger, så gjorde jag en avslutningsrunda och tog sega långa backen utanför vårt hus.. hela vägen upp till sista gatlampan. Å, vad det sög i benen.

Men vad otroligt skönt det känns nu!! Och så duktig jag känner mig :)

Jag mätte inte hur långt jag sprang, men var ute i drygt 25 minuter i alla fall :)

Inga kommentarer: