torsdag 3 april 2008

Dagens visa

Idag är jag för andra dagen gräsänka dvs min man är bortrest med jobbet sedan igår onsdag och kommer hem imorgon kväll.
Jag tycker mest att det är skönt att vara själv en kväll och sitta och jäsa i soffan med gott samvete, men jag gillar INTE att gå runt och släcka i huset och gå och lägga mig själv och veta att han inte kommer hem. Tycker inte om att sova själv, inte för att jag gjorde det natten som gick, hade minst ett barn i sängen hela natten även fast jag försökte bära tillbaka dem några gånger. Så själv är jag ju egentligen inte men jag har själv huvudansvaret om något skulle hända och det tycker jag nästan är lite läskigt. Vill helst ha min man här, så nojig är jag eller så mycket betyder min man, tolka det som ni vill, men jag är inte mycket utan honom, han är mitt allt!!

Idag fick jag bekräftelse via mailet att tjänsten jag sökte har gått till någon annan, suck, väntat men trist. Men gillade ändå att han skrev att han behöll min ansökan för framtida tjänster som blir lediga, det gillar jag, känns inte så kört då. Har dessutom sökt ett annat jobb idag, kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men ett jobb är ett jobb, är ett jobb.

Idag har jag dessutom lyckats bränna mig när jag skulle laga mat till barnen och min mamma som var här och underhöll barnen med att baka idag. Stekfettet flög upp och landade på min finger och det gjorde så infernaliskt ont, har aldrig bränt mig så rejält någon gång innan, trodde fingret skulle trilla av... men nu känner jag mig så löjlig när brännsåret ser jättefint ut och vårdcentralens personal tyckte att jag kunde stanna hemma om inte skinnet var borta... snacka om att utnyttja sköterskorna (visserligen bara via telefon) i onödan. Men jag strök på Alsolgel (sådär en 6-7 gånger) och jag tror att det var det som gjorde susen, blåsan bara sjönk ihop, så det är ett tips till er om ni bränner er.

1 kommentar:

Marina sa...

Så trist att du inte fick jobbet. Kan bara önska dig lycka till med sökandet.
Jag är itne heller förtjust i att vara hemma utan maken på natten. Jag är sån som helst vill ha alla samlade runt mig. Blir svårare nu när barnen är äldre. Dom vill ju inte sitta hemma alltid (så klart).