fredag 18 april 2008

Fredag, fredag

Även om jag "bara" går hemma hela dagarna så längtar jag också till fredagarna, när maken min kanske har en möjlighet att sluta lite tidigare för dagen och sedan har man hela helgen framför sig att umgås på hela familjen.

I onsdags blev vår lille påg 5 år, tjenare vad tiden går!! Han ska ha kalas för släkten på söndag och idag ska vi lämna ut inbjudningskorten på dagis för kompiskalaset som blir nästa lördag. Första gången som han har bett om att få ha kalas och han är väl medveten om vilka han vill ska komma.

Ikväll kommer kusinerna som ska vara här och busa medans deras föräldrar ska ut och göra stan. Ska bli roligt, det var ett tag sedan vi var barnvakter senast. Blir en riktig myskväll ikväll. Sedan imorgon kväll är det dags för nytt arbetspass för mig. Men imorgon under dagen ska vi passa på och vara ute i trädgården hela dagen (om nu vädret står oss bi) och greja. Ska bland annat placera ut snigelgiftet, så nu ska de bort, de där marodörerna = mördarsniglarna...hehehe

2 kommentarer:

Lilla-Ji sa...

Vadå "det blir inte mer sömn sedan"...? Det trodde jag, ju... *gråt* Skoja bara. Jag är beredd på att vara vaken typ dygnet runt och leva som en zombie ett tag... Det gäller nog att tänka att det GÅR ÖVER. Sen när de är 18, 16 & 13 så sover de kanske till middag om de får... :) KRAM!

Ann-Sofie sa...

Lycka till med snigelgiftet;)
Hoppas att ni får en riktigt härlig helg och att solen skiner på oss!
Gratta stora pågen i efterhand från mig, kram!