fredag 11 april 2008

Mördarsniglar UÄRK!!!

Igår sken ju solen så underbart och jag och barnen gick ut en stund på eftermiddagen i trädgården. Tänkte börja flytta förra ägarens stenparti runt dammen. Det är ju ingen damm längre utan ett stort hål bara som ska bli sandlåda till barnen. Inte smart med en 1½ meters damm, flera kvm stor, när man har småbarn, så den får ett nytt användningsområde istället. Men nu skulle alla stenarna bort, för det fungerar ju inte att ha runt en sandlåda. Och till min fasa upptäcker jag att det är här mördarsniglarna har övervintrat...UÄRK.

Men sten mot sten med en mördarsnigel mittimellan blir en platt mördarsnigel. Räknade inte men tror att jag dödade uppemot 40 mördarsniglar...så äckligt. Det gick alltså väldigt långsamt med stenförflyttningen, kollade ju väldigt noga efter sniglar plus att jag hade massaker. Usch ryser bara jag tänker på det, äckligare djur finns nog inte!!

2 kommentarer:

Marina sa...

Det där med mördarsniglar låter inte kul. Jag har faktiskt inte sett sådana på riktigt, bara skogssniglar och sådana med "hus" på.
Loppis var jag också på idag. Hittade inte så mycket men jag var nöjd med det lilla jag hittade i alla fall.

Anonym sa...

Kill'em all!
/UnclePeM