tisdag 1 april 2008

Vet att jag stirrar, men jag är jättenojig

över att jag inte har något jobb. Jo, jag har ju mitt extraknäck men jag vill ha ett vanligt jobb, en identitet. Kommer verkligen att ha större förståelse för de som blir arbetslösa sedan. men just nu kretsar allting kring mig själv och frustrationen över att det inte ens finns några jobb att söka.

Har träffat en del folk idag som jag inte träffat på flera år och de frågar vad man sysslar med...tja jag är arbetslös, bläää.

Någon som har ett tips på var jag ska leta?? Jag har ju lagt upp mig på Manpower, Effektpersonal och Adecco, fler ställen?? Hittade en ny sajt idag som heter Workey.se, på arbetsförmedlingen finns det ju inget. Suck

Vet att jag gnäller för petitesser månader i förväg men ändå.... är på det humöret idag, men överrös mig gärna med tips om var jag ska leta?!

3 kommentarer:

Jo sa...

Hejdu! Tack för din titt hos mig! Hoppas att du lägger upp ditt gröna badrum så vi får se! :) Ang jobb: Visst är det knepigt att jobbet ska vara en så stor del av ens identitet? Man ÄR ju inte sitt jobb, men ändå frågar de flesta nästan direkt vad man jobbar med. Jag t ex jobbar med trafik, vilket är oerhört långt från mitt pyssliga "fritids-jag". Jag hoppas iaf att du hittar något roligt jobb att söka snart!

Ann-Sofie sa...

Been there, done that så jag förstår vad du går igenom!
Hoppas, hoppas att du snart lyckas hitta ett jobb.Men du är väl fortfarande mammaledig egentligen?
Kram

Anonym sa...

Jag vet precis hur du känner det.
Har varit där några gånger.

Men som du brukar säga till mig, försök se det positivt, allt löser sig.
Du måste njuta av din mammaledighet, var det inte "sista gången" nu, eller?

Kram Erica