måndag 21 april 2008

Jag ska måla hela världen...

Så var helgen förbi och måndagen med nästan. Nilex däckade redan halv sex ikväll på soffan, så vi chansade och hoppas att han ska sova hela natten, men förmodligen lär han vakna vid fyra imorgon bitti och vara hur pigg som helst, men nu är han i alla fall helt däckad. Han hade ett underbart kalas igår, full fart på barnen och massa stim och stoj och en massa fina presenter. Det allra mesta är redan med råge invigt.

Har länge gått och suktat efter att börja måla taket i köket som är i tråkigt mörkt furu. Hade först tänkt att lasera det men även med extra vit lasyr så märktes knappt någon skillnad. Så i förmiddags när Flora vilade så satte jag igång med vit grundfärg. Det hade vi ändå stående härhemma så jag började med den och bara det gör enormt stor skillnad, (även om jag bara hann en tredjedel men) så småningom kommer det att vara lysande vitt och fräscht istället för mörkbrunt och tråkigt.

Nu går jag och längtar efter att "Nytt läge" ska börja på TV3. Det är ju inredare Tom idag, gillade honom jättemycket när programmet "Homestyling" sändes så jag har stora förhoppningar på kvällens program. 9 minuter kvar och nedräkning.

3 kommentarer:

Lilla-Ji sa...

Hej Monkan! Du e duktig du! Måla tak är skitdrygt! Nackspärr...? ;-)
Men det kommer säkert bli hur fint som helst! Kram på dej! //Jenny

Marina sa...

jaha, då har vi kalasat både ni och vi i helgen. Jag ahr varit trött hela dagen idag, vet inte om det beror på helgen som gick med allt vad den innehöll eller vad men jag hoppas jag är piggare i morgon. Så Andreas längtar efter växthus, kan tänka mig det. Man får ta en sak i taget så blir det kanske läge för ett växthus också någon gång. Ha en bra vecka!

Ann-Sofie sa...

Du är flitig du på att måla, vill du Jontes rum här hemma...?

Du är utmanad!