torsdag 20 mars 2008

Fortsätter med veckans tema!

Dagens färg är rosa och inspirerad av allt jag har hittat när jag suttit här och surfat om nätterna, medans maken har surat framför tv, för att jag föredrar inredningsbloggarna framför tv:n (inte före honom) och medans jag egentligen borde susat kudde för länge sedan, istället för att sitta här alldeles för sent, så har jag bestämt mig för att införa rosa i köket som vårens färg. Dessutom har jag påskpysslat, i den mängd som jag klarar av, dvs planterat några lökar, tillsatt lite mossa och en kyckling. Jag älskar tanken på att pyssla men är urkass. Köper hellre färdigt men kolla så fint det blev, jag kan ju!!! Är faktiskt lite stolt över mitt verk.
På den sista bilden skymtar även att jag har bytt ut kuddarna i kökssoffan till rosa och har några rosa ljuslyktor i fönstret, eller jag ser det i alla fall som vet vad det ska föreställa.
Kan berätta att nu har vi eldat lite på ljusen också och det blev så fint.
Har dessutom plockat in ett påskris som dekorerats med ägg i två olika storlekar. Var ju en tur på Rusta idag. Tyvärr var mattan jag ville ha slut och en del andra saker fanns inte heller där, men det blev ju de två rosa ljusen och den lilla krukan plus kycklingarna där i alla fall.
Inhandlade även en ny sorts platstallrikar till barnen att äta på. De dänger dem i golvet för jämnan och några av de gamla har spruckit och färgen har börjat krackelera i motiven så nya behövdes. Köpte dessutom tvättlina och tvättklämmor, som jag monterade på väggen i lekrummet, så nu hänger barnen teckningar från dagis där, de fick ju hem varsin stor rulle nu till påsk med teckningar och det är ju alltid samma dilemma, var gör vi av dem, men detta blev bra, ska bara göra en nivå till, så jag har två linor... många teckningar blir det ju med tre barn även om Flora inte är så produktiv än, men det kommer snart.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det ser ut! Ha det så mysigt i påsk.

Anonym sa...

Vad fint!
Tack så hemskt mycket för tipset på min blogg..Ska fundera vidare på det!!
Kram å trevlig påsk!!
anna.a/dromhem.blogg.se