onsdag 19 mars 2008

Min dag..

eller i alla fall vad jag gjorde medans barnen var på dagis...




Som ovan såg det alltså ut imorse på vårt kontor. Det var här alltiallo lådorna hamnade när vi flyttade in, de mesta ska vara här sedan också, dock inte allt. Men som det såg ut, så kunde vi ju inte ens börja på att göra fint.


Så nu ser det ut så här, inte färdigt men så mycket bättre, det blev några rundor.


Har inte riktigt bestämt hur vi ska ha det men jag har vissa idéer.

Det roliga var att när barnen så kom hem från dagis, så springer Nilex in på kontoret och ska hämta något och kommer lika snabbt tillbaka: -Mamma, mamma, det är någon som har tagit våra grejor. (Fniss) Nä, gubben, det är bara mamma som har städat.


Skulle ju vilja skriva nu att jag har slängt si och så många säckar med skit, men det har jag inte. Det mesta bestod av tidningar (mina älskade inredningstidningar), böcker, filmer, CD, tyger plus massa annat smått och gott.


Det mesta har jag ställt ut i vårt rum i garaget som är isolerat och bra, där förvarar vi alla lådor som ännu inte blivit uppackade. Där är mängder. Och nu är det lite svårare att ta sig fram även om jag har ställt sakerna i sina respektive högar. Så kloka var vi i alla fall när vi flyttade in att vi sorterade alla lådorna ute i garage-rummet efter vad det var i dem, böcker för sig, kläder-väskor-tyger för sig, husgeråd och annat pycke för sig. Bok högen är den som är störst, mycket pga att vi inte fått upp någon som helst förvaring till dem ännu, men det är ju där renoveringen av kontoret kommer in. Men antar att i samma andetag som maken kommer att berömma mig för att jag äntligen har tagit ett tag på kontoret så kommer han att domedera över att jag ställt allt i garagerummet där ute, men hellre uppställt på ett ställe än två.




Lägger in dagens färg här också från Tankebubblors temavecka!!

Dagens färg är grön:


Lägger in bilder på sonens rum, som är på god väg att bli färdigt men än saknas lite golvlister och myshörna. Sonen är galen i djur, därav dessa underbara Wallies.

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Beroende på status i morgon så börjar vi så smått(jag) måla på Jossans rum då.Hoppas att det blir bra!
Gillar verkligen Nilex rum - det är jättefint!

Fick du mitt mejl idag?

Anonym sa...

Det är strålande jobbat. Fortsätt röja, så blir där snart plats för en madrass...
/UnclePeM