onsdag 26 mars 2008

Milstolpe!!

Dagen idag känns som en liten milstolpe i livet.

Idag har maken varit på sitt första möte inför att börja plugga till magisterexamen och sedan börja forska och doktorera. Han har alltså träffat sin handledare för första gången och det gick tydligen över förväntan för han var på ett strålande humör när han kom hem.

Sedan bar det av för mig till jobbet, alltså mitt "riktiga" jobb, inte mitt extraknäck. Dags att skriva på uppsägningspapperna och säga hejdå till alla. Mer vemodigt än jag trodde faktiskt.

Så det känns verkligen som en milstolpe, nu vänder vi blad och ser vad som livet har i beredskap framöver.

Känns konstigt!

2 kommentarer:

Marina sa...

Så liten världen är! Jag hittade hit genom "En del av oss" och om jag inte är helt fel på det så har jag jobbat ihop med din man. Jag reagerade när jag såg namnet Nilex. Vi jobbade ihop när ni väntade honom och ett tag därefter.

Anonym sa...

Så roligt att se dig igen.
Tråkigt att du slutar hos oss.
Saknar dig många gånger om....

Alltid din vän...

Erica