tisdag 18 mars 2008

Tankebubblors Temavecka

Vet att jag bryter lite mot reglerna som gör en sammanslagning av måndagens tema och tisdagens men hittade inga nya batterier till kameran igår men nu är det fixat. Här kommer det i alla fall, hoppas att jag inte blir bannlyst nu.


Ville bara så gärna visa hur hemskt det såg ut i alla rum i huset när vi köpte det. Alla lister, innedörrar, fönster osv var målade i denna hiskeliga färg. Så detta blir alltså måndagstemat.



Tisdagstemat VITT blir så som det ser ut nu.

Så otroligt mycket bättre, eller hur.

Bilderna är tagna i vårt allrum på ovanvåningen, det ena åt öster och det andra åt väster. Det är det enda rummet som fortfarande har något hel-blått kvar. Den högra dörren på Tisdagsfotot är inte målad alla gånger ännu men det ger en hint om hur det kommer att bli.

Det har varit ett drygt jobb, allt måste målas fyra gånger för att täckas. Men det blir ju som sagt bra.

Kolla in Tankebubblors blogg, du hittar adressen i min blogglista.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med förändringar som verkligen syns! Det var röd/svart kakel i köket när jag flyttade in och nu när jag gjort om det; vitt! Vad drygt att behöva måla 4 gånger för att det ska täcka. Men fint blir det.

Anonym sa...

Angående huset så hälsar Carina att hon har inte glömt "alla papper" ni har blivit lovade, men ämnar först deklarera...

/UnclePeM

Anonym sa...

nej, blå innerdörrer hade jag inte heller velat ha (inte furu heller) Mycket snyggare med vitt!