tisdag 18 mars 2008

Har kli i hela kroppen...

Har suttit och kollat på först Bygglov och sedan surfat runt här i 1½ timme och läst inredningsbloggar. Åh vad det kliar i hela kroppen på att få sätta igång och fortsätta förändringen här hemma. Men, shit alltså, det brister pengamässigt, men nu behöver ju inte alla förändringar vara dyra...

Sitter och funderar på att införskaffa en ny matta till köket... har ju sett att Rusta rear ut sina platsmattor och det hade funkat perfekt. Idag har vi en mer typ gångmatta framför diskho och spis som jag har fyndat i Ullared men katterna älskar att ligga på den och riva plus att hunden lägger sig gärna där så fem minuter efter att man har dammsugat så nog tusan är den full med hår igen, så jag ger upp. Dessutom har ju katterna lyckats dra några småhål i den.

En tur till Rusta blir det alltså... såg någonstans att de hade jättesöta porslinsburkar till kaffe och the, funderar på några sådana med för att göra lite snyggt på hyllorna i köket. Vi har ju öppna hyllor i köket (som de förra ägarna har satt in) som vi svor ve och förbannelse över i början men nu har vi vant oss och faktiskt börjat gilla dem men det innebär också att jag vill ha lite snyggare kaffekoppar och sådant som får pryda hyllorna. Är inte helt nöjd med hur det ser ut nu, mest plottrigt. Hoppas att jag med några välinvesterade hundralappar på Rusta ska kunna fräscha upp köket lite och kanske få in lite vårkänsla.

Vi har ju inhandlat fyra udda stolar som står ute i garaget och ska lagas lite och målas om och sedan kläs om, som också ska in i köket. Ska kanske ta tag i dom också. Tror att jag snart måste göra en lista över allt och någon sorts prioriteringsordning.

Dessutom har jag ju bokat plats på Saker och Ting marknaden den 29:de mars och ska försöka sälja av lite grejor tillsammans med min syster och tills dess måste jag verkligen gå igenom ett antal lådor till plus barnkläder och skor. Tur att maken tänker ta lite ledigt under påsklovet men dagarna kommer att rusa fram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Allvar åt sidan; känslan av det är något galet som är på tok, växer sig stor när jag läser att du först ska till Rusta och sen "sälja av lite grejor" på Saker och Ting marknaden...
/Stuff is fun, UnclePeM

Lilla-Ji sa...

Kul med lite nytt! Jag handlade blommor till köket igår, man blir PIGG av sånt! :) //Jenny

Ann-Sofie sa...

Hade också tänkt titta på Rustas mattor, vill ha en i rött till tvättstugan.
I morgon börjar vi på Jossans rum - spännande!