söndag 16 mars 2008

Precis hemkommen från jobbet..

klockan är halv två på natten och jag är sådär övertrött dvs nästan pigg.

Var lite nyfiken på hur det går i mina auktioner som jag har ute på Tradera, och minsann, så hade jag bud på fyra av sex grejor... inte mycket men alltid något.. typ totalt 60 spänn.

Jag kan ju inte påstå att jag missade melodifestivalen ikväll, vi hade sex st tv-apparater igång plus storbildstv:n men något som var lite svårt att se var ju suveräna Björn Gustavsson. Så tänkte försöka bänka mig framför reprisen imorgon och kolla in. Sedan missade jag exakta resultatet. Jag vet att Charlotte vann.. vilket även var min favvo och Sanna kom tvåa... vilket var mitt andra hands val så, det var ju toppen.

Jag gillar Charlotte Perelli.. gjorde inte det i början och tyckte att hon var en riktig diva då typ -99 när hon vann förra gången, men nu efter att ha läst ett flertal repotage om henne i framförallt Family Living så tycker jag hon är cool och vågar gå sin egen väg. Hörde dessutom på RixFM när hon var där på MorronZoo att hon skickade mellan 700-1000 sms i månaden, det tycker jag är ett tecken på en människa med många vänner och mån om att hålla kontakten med dem. För jag antar att det inte bara är massa skit hon skickar som en del gör, bara massa sexhistorier, fula bilder och knäppa skämt. Jag skickar väl kanske själv en så där 100-150 sms i månaden, men så har jag förmodligen en aning färre vänner än Perelli.

I övrigt så gick jobb-kvällen väldans fort. Körde igång direkt med dukning och förberedning och sedan började matgästerna droppa in, sedan var jag hypernervös för att all teknik skulle funka inför melodifestivalen, hade inte varit kul och stå där själv och sjunga om nu allt hade havererat. Men från klockan åtta så tittade jag inte på klockan igen förrän hon var kvart i elva, vi sprang som illrar och hade fullt upp.

Men oj vad ont jag har i kroppen nu, lite massage för nacke, axlar och fötter hade suttit fint nu.

Jag är faktiskt himla glad för mitt extraknäck. Det är kul att få den här möjligheten att prova på en helt annan bransch, jag är ju ekonom egentligen och har aldrig jobbat i bar eller serverat förut men det är en förmån att få lära sig nya branscher och hur saker och ting fungerar bakom kulisserna. Jag skulle t ex väldans gärna vilja jobba en dag på McDonalds mest för att se hur det går till egentligen. Och så skulle jag vilja prova på att jobba som truckförare i en vecka, det tycker jag verkar kul och utmanande att få det precisionsarbetet att funka. Vad mer... kommer inte på fler yrken nu... men jag kan väl skicka frågan vidare... har du något jobb som du skulle vilja prova på bara för att se hur det fungerar och hur det är att befinna sig i den situationen eller på den platsen???

Jag vet att det är ekonomi som jag vill jobba med och brinner för men jag är väldigt fascinerad över hur olika vi är och hur vi lyckas hitta vår plats i arbetslivet. Många gånger handlar det om att man har halkat in på ett bananskal och så visar det sig att det är något som passar och som man trivs med.

Oj vad långt och något filosofiskt detta blev men då stämmer det ju å andra sidan med mitt blogg-namn... MoM filosoferar..

Ha det skönt mina vänner, nu börjar John Blund kalla!!

2 kommentarer:

Lilla-Ji sa...

Hej! Jag skulle vilja prova på o va trädgårdsskötare eller nåt liknande. Tänk va härligt att få jobba utomhus!
Jag gillar också Perelli, men är hon inte GRYMT smal...? Vad har hänt? Hoppas du får en bra söndag! //Jenny

Ann-Sofie sa...

Jag skulle vilja vara barnmorska!
Vi höll stenhårt på Perelli och röstade såklart på henne.
Mejl kommer under dagen.Kram