måndag 17 mars 2008

Inredningsgalen...

Har suttit och tittat på Design by Simon & Thomas ikväll. Försöker pricka in alla inredningsprogrammen om jag inte jobbar.

Måndag: Design by Simon & Thomas
Tisdag: Bygglov
Onsdag: Roomservice
Torsdag: Antikrundan (fast har börjat titta på Du är vad du äter istället och kollar reprisen av antikrundan istället..)

Däremellan kollar jag på Superhus eller Drömhem på Discovery Travel & Living. Fast där har jag inte riktigt koll på tiderna utan är det inget annat att kolla på så försöker jag med den kanalen och ofta handlar det ju om inredning.

Sedan har jag ju höga travar av inredningstidningar. Älskar att läsa dem, det enda negativa är att de tar slut så fort, jag slukar dem fullständigt och läser varenda liten notis. Fast jag är inte så exklusiv av mig, jag är inte så förtjust i Elle interiör t ex läser allra helst Allt i hemmet eller Drömhem och trädgård samt gillar Family Living. Tove är inte heller så tokig och Sköna hem är också bra. Plaza Interiör köper jag inte gärna tycker den verkar för glassig den med men har ingen riktig uppfattning, Hem ljuva hem och Hus & Hem tycker jag är för tråkiga. Jag har testat dem alla...

Nu börjar jag ju så sakta också upptäcka vilken guldgruva alla bloggarna är. Har inte riktigt fått full fart på det ännu, en del beroende på att vi har så långsam uppkoppling, det tar sådan tid att hamna rätt och ladda upp alla bilderna, men jag börjar så smått. Har ju hittat Living Like Linda, hennes blogg gillar jag (finns länk på min blogglista) och börjar så smått leta mig vidare men är fortfarande nybörjare.

Ska försöka att ladda upp lite bilder på mitt eget hem som verkligen är under uppbyggnad, inte mycket är klart, typ inget. Men lite här och lite där.

Utomhus gjorde maken ett mastodont jobb i helgen. Han sågade ner massor av barrväxter. Vårt hus är ju byggt -79 och här vimlar det av barrväxter. De förra ägarna har inte klippt något alls så allt är alldeles förvuxet och mycket ska bort. Inte allt men det mesta. Ska spara lite mot grannarna för insyns skull men allt det andra ska ersättas av annat. Det blir många turer med släp för att slänga allt, ska försöka få iväg det under påsklovet. Så skönt med all denna rymd och utsikt som skapades.

Nä, nu ska jag börja slå in paket med mina försäljningar på Tradera. Inte mycket inkomst denna gång typ 100:- för sex auktioner men alltid något.

Ha det
Kram
Monica

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Visst är det kul med bloggar, jag har en del på min lista om du vill kika.Finns ett par från Rinkaby som är grymma på inredning.Familjen Carlsson.Kika där!

Lilla-Ji sa...

Inredning är inte min starka sida... Jag har svårt att veta vad jag egentligen gillar. :( Kanske ska kolla lite i inredningstidningar för att få inspiration! Du tipsade ju om flera bra! //Jenny

Maria sa...

Kul att du hittade in till mig!!!!
Det gjorde att jag hittade hit!

Anonym sa...

Hej hej! Visst ska du göra handavtryck, jag gjorde en fondvägg i köket nu när jag gjorde vid och så fick barnen göra avtryck med färgen från de andra väggarna. Ha det bra!

Linda -Galleri Palla sa...

Nä men dug vad gullig du är! Kul att läsa :) Tackar och bockar. När det gäller tidningar så gillar jag Recidence bäst- gillar den typ av boenden som de visar, sedan Elle I och Sköna Hem. Men du, om du gillar Allt i hemmet så gillar du nog Plaza också. Den får du testa :)

Dörrarna blev jättefina. Ett tips om du ska köpa nytt porslin till köket och inte vill att det ska se rörigt ut, som du skriver. Köp vitt :) (HEHE jag e galen i vitt) Duka outlet har billigt!
Ha nu en skön påsk!!