tisdag 25 mars 2008

Idag för ett år sedan

låg jag på bb och återhämtade mig vid den här tiden på dygnet och hade en alldeles ljuvlig liten bebis brevid mig, som bara var 9 timmar ung. Herregud vad tiden går fort.

Flora föddes två veckor för tidigt, våra barnvakter (mina svärföräldrar) var på semester i USA, vi bodde hemma hos mina svärföräldrar eftersom vi precis slängt ut allt i vårt badrum, vi bodde i ett minihus som vi febrilt renoverade för att lyckas sälja och vi letade desperata på hemnet efter någon annanstans att bo. Tänk vad mycket som händer på ett år.

Dessutom var jag stor som ett hus. Sista graviditeten var den som jag la på mig mest på, väger nu drygt 30 kilo mindre än vad jag vägde som höggravid. Shit vad jag är stolt över den bedriften, kunde ju lika gärna fastnat där på 30+. Men jag tog mig i kragen och travade iväg till viktväktarna.

Ska pipa iväg till affären nu och bageriet och köpa en tårta och lite glass, till eftermiddagskaffet, och ringa Uncle PeM och se om han vill komma hit och fika och fira lite idag, trots att det egentliga firandet inte sker förrän på lördag. Ungarna (och vi) är så glada i Uncle PeM eller Piiiit som Mea kallar honom.

Imorgon ska jag träffa Tjejerna om inte mer kräksjuka invaderar. Ska bli spännande att få se det nyinreda (för oss i alla fall) vardagsrummet, målningen i tjejrummet och tjattra... Vi gillar att tjattra vi..*ler

Ha det gött alla ni glada
Vi hörs
Kramar

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Ingen mer kräksjuka här så kom kom!!! Längtar verkligen!
Kram

Lilla-Ji sa...

Tänk att hon redan är ett helt år, tösabiten! :)
Säg grattis i efterskott till henne från mig!
Ses ikväll!
//Jenny