onsdag 12 mars 2008

Just det

om ni undrar så har jag inte hört mer från jobbet jag sökte. Han sa visserligen att det kunde ta någon vecka och att jag inte skulle oroa mig om jag inte hörde något, men känner väl att om han inte hört av sig den här veckan så blir det inget.



Börjar känna lite panik nu, vill ju ha ett jobb. Gillar inte alls tanken på att bli arbetslös, tja vem gör det egentligen, men har idag skickat iväg två mail till gamla vänner som jobbar inom branchen för att höra om de vet något ledigt jobb. Att försöka hitta något på arbetsförmedlingen känns ganska döfött, nä det är genom kontakter och rekryteringsbolagen som man hittar jobben nu.



Jag kan ju inte börja jobba förrän sommarlovet börjar men jag skulle ju gärna vilja veta nu, var, när, hur, liksom. Är ju evigt tacksam att jag har jobbet på bowlingen i alla fall, men det blir ju inte bankkontot fett av, jo om jag fortsätter jobba i baren och serveringen, men det är ju inte det jag brinner för så, jag vill ju gärna ha något annat. Men vad???



Hämtade blankett för Floras dagisstart också idag. Känns konstigt att hon är så stor samtidigt som jag ju längtar ut i arbetslivet.

Får väl surfa runt lite på jobbsökarsajter nu, någon som har ett bra tips på en sajt så mottages alla tips tacksamt.

Ha det!!!

1 kommentar:

Linda -Galleri Palla sa...

Tack, vad kul att du gillade badrummet! Hängaren är Wave från Design House Stockholm. Vi hade den först i hallen men köpte sedan en garderob där. Så kom jag på att vi kunde ha den i badrummet när vår andra hängare därinne gick sönder. Och det funkar ju alldeles utmärkt. Så skriv upp den på listan! :) Tror den kostar 400 spänn eller så... Ha d fint!