torsdag 13 mars 2008

Istället för mysig

tjejkväll så blev det en tur till Willys. När ska kräktiderna vara över, är man inte själv drabbad så nog tusan är ens vänner det.

Men jag fick ju i alla fall ett gott kvällsmattips även om jag förmodligen inte gjorde det som Ann-Sofie hade tänkt men det blev en typ av gratinerade tortillas i ugnen med vitkålssallad. Maken var förvånad över hur gott det var, så tack för det tipset!!

Jag är så otroligt dålig på att hitta på nya recept, här blir det ju otroligt mycket "Mamma Scans" köttbullar och makaroner, Falukorv och pasta eller fiskpinnar och potatismos. Nilex meny består av följande: Mamma Scans köttbullar (hemmagjorda kan han inte få ner, vet inte vad jag gör för fel) Korv, fiskpinnar och hamburgare. Till detta kan han äta pasta, ris eller gärna potatis. Mea har lite större variation på maten men klarar inte av att äta potatis eller potatismos, hon får inte ner det helt enkelt. Så maten blir en aning trist, mycket "barnmat". Så igår fick barnen äta mackor medans vi frossade på tortillas.

Tänkte faktiskt försöka göra en matsedel idag för en vecka framåt eller något. Är ju usel på detta men när jag väl börjar jobba (om jag nu får något jobb) så krävs det ju en gnutta mer planering för att få familjelivet att flyta, inbillar jag mig...

Har Hamburgare, Köttbullar, korv, fiskpinnar, kyckling och lax i frysen, hjälp mig gärna med förslag på vad vi kan äta. Ska jobba fredag och lördag kväll så då får Andreas fixa maten själv så då blir det väl något enklare typ att han äter lax och ungarna fiskpinnar, med potatismos eller liknande... Behöver förslag...

3 kommentarer:

Lilla-Ji sa...

Hej vännen! Jag har massor med förslag på middagar som går hem hos mina kids! Skriver lite recept till din mail! :) KRAM! //Jenny

Ann-Sofie sa...

För oss blev det veckohandling på MAXI, skönt att ha det avklarat iallafall.
recept.nu har ganska mycket att välja på, kollar där ibland.
Annars kör vi på pannkakor, tortillas, lasagnette, lax med potatis, pannbiff, kasslergryta, pasta med falukorv denna och nästa vecka.
Träff den 26/3?

Linda -Galleri Palla sa...

Mitt bästa tips: tasteline.se Moahahaha!