fredag 14 mars 2008

Fredag..fredag

Har ju gjort en himla tabbe inför idag. Syrran ringde för någon vecka sedan och ville att vi skulle ut och shoppa, eller om jag erbjöd mig att följa med att shoppa som personal-shopper... kan ju kvitta men när vi sedan låg sjuka så sms:a en från jobbet och undrar om jag kan byta dag och jobba idag istället. Javisst säger jag, jag har inget planerat... måste varit mer groggy av feber än vad jag visste. Så nu försvann den shoppingdagen, så trist!!

Jobbar ikväll alltså och imorgon med. Vi ska visa schlagerfestivalen på storbildstv imorgon, så jag får väl försöka tjuvkika där. Känns ju lite trist att missa den men pengarna är sköna i lönekuvertet.

Apropå pengar så är det väl ingen hemlighet att vi har det ganska kärvt med den varan, men så kändes det ganska bra inför den här månadens räkningar ändå och så dimper skiträkningen ner idag. Skatten på den stora bilen... 2300 pix. Vi köpte ju bilen i juli ifjor så jag har liksom inte funderat över att skatten skulle komma nu. Jaha, där försvann den shoppingturen på Väla. Följer ju med ändå men så mycket shopping blir det inte, får njuta av det trevliga sällskapet istället.

Ska jobba med min kära svägerska ikväll förresten, var himla länge sedan vi sågs, antingen är vi sjuka eller så är de sjuka och så har vi jobbat om varandra, hon har jobbat fredagen och jag lördagen till exempel men ikväll är det dags. Klockan fyra ska jag infinna mig på plats på jobbet, så jag måste alltså packa in barnen i bilen och köra och byta med maken utanför hans jobb, lite pyssel men det brukar funka bra, bara de inte somnar så maken får en jobbig kväll, det är ju lite pyssel med att lägga alla tre själv, de gäller att de somnar i rätt ordning.

Flora går bärsärkagång inne på kontoret nu medan jag skriver, hon hittar en massa kul saker i röran, eller kul enligt henne i alla fall. Pappersinsamlingen är en höjdare, speciellt att riva sönder det i småbitar och drapera golvet med det...

Ska röja lite nu.
Kram

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Du som är ekonom Monica....visst visste du väl att skatten skulle komma:)hehe.Nä men det är klart att du ska följa med ändå.Inte missa en gång till*höjjer fingret*
Ha en trevlig helg och jobba försiktigt..

Lilla-Ji sa...

Bilskatt e SKIT! Hutlöst dyrt oxå. Jag körde ju o krockade o får betala 2500:- i självrisk, så det blir nog Soffan som får stå för shoppingen på Väla. :)
//Jenny

Linda -Galleri Palla sa...

Triiiiist med sådana utgifter. Tack för din gulliga kommentar, självklart får du länka till mig! Bara kul!!

Men visst bor vi i samma stad??? Vart ska ni visa Meldoifestivalen på storbildstv? Vi ska ut o äta och sen ville ju jag se Melodifestivalen...

Då så kanske man kan gå till dig och ta sig en drink samtidigt. Om du inte vill skriva det på bloggen så kan du maila mig på

livinglinda@hotmail.com

Ha en fin helg!